FAQ - Ofte stillede spørgsmål
FAQ: SMYKKERNE
Hvad er smykkerne lavet af?
Vores smykker består enten af ægte 925 Sterlingsølv eller Rustfrit Stål.
Smykker i 925 Sterlingsølv: En del af vores smykker er lavet af 925 Sterlingsølv, som er meget velegnet til smykkefremstilling. Disse smykker er mærket med enten ’925’ eller ’S925’ oftest på indersiden af smykket. De fleste af vores sterlingsølv smykker, er forgyldt med 18K guld.
Smykker i Rustfrit stål (Stainless Steel): En stor del af vores smykker er lavet af rustfrit stål – også kendt under navnet ”vandfaste smykker”. Disse smykker er PVD-belagt med 18K guld, hvilket er en meget moderne belægningsproces der får farven til at holde længere end en almindelig belægning.
Hvordan finder jeg min ringstørrelse?
Du kan finde din ringstørrelse ved at følgende vores guide her.
Hvordan passer jeg bedst på mine smykker?
Vores smykker består enten af ægte 925 Sterlingsølv eller Rustfrit Stål. Alt efter hvilket materiale smykket består af, vil plejen være forskellig. Vi giver her et par generelle råd til, hvordan du passer bedst på dine smykker:
1) Rengøring
Størstedelen af vores smykker er forgyldt med 18K guldbelægning. Idet sølvsmykkerne er forgyldt, anbefaler vi derfor at du ikke bruger for meget håndkraft ved rensning. Brug kun lunkent vand og en blød fiberklud. Rens ikke smykket alt for ofte.
Ved rens af perler, anbefaler vi at du er meget forsigtig med dette, da perler generelt er et meget følsomt materiale. Brug derfor kun en blød fiberskud og lunkent vand. Rens ikke perlerne alt for ofte.
2. Tag smykkerne af, når du er i kontakt med vand, sved og andre kemikalier.
Forgyldte sølvsmykker slides utrolig meget, hvis de kommer i kontakt med vand, sved, parfumer og andre kemikalier. Derfor er det vigtigt, at du tager dine smykker af når du fx dyrker sport, går i bad eller påfører cremer.
OBS. Vores smykker i Rustfrit stål kan godt tåle vand, sved og parfume.
3. Sov ikke med smykkerne på
For at undgå at smykkerne bliver udsat for stød og rotation i løbet af natten, anbefales det at du tager dine smykker af, inden du går i seng.
4. Opbevaring i smykkeskrin eller smykkeæske
Det anbefales at du opbevarer dine smykker uden for sollys, i mørke og et tørt sted. En god idé er at opbevare smykkerne i et tillukkede smykkeskrin. Alle By Livi smykker kommer i en smykkeæske, som du med stor fordel kan bruge til opbevaring.
5. Undgå at læg smykkerne i direkte sollys
Undgå at lægge smykkerne i direkte sollys, da det kan forårsage misfarvninger.
6. Undgå så vidt muligt stød mod hårde overflader
FAQ: Fragt & levering
Hvornår bliver mine varer sendt?
Bestiller du dine varer inden kl. 12, sender vi din ordre samme dag!
Ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Hvor lang tid skal jeg vente på min ordre?
Vores team sørger for at pakke og sende din produkter, så du har dem inden for 1-3 hverdage.
OBS. Der kan i sjældne tilfælde opstå forsinkelser i forbindelse med transportøren og så snart vi har overdraget produktet til leverandøren, er det desværre ude af vores hænder, hvorfor vi i mange tilfælde ikke kan gøre så meget. Men vi vil selvfølgelig gøre alt vi kan, for at finde ud af, hvad der er sket med din ordre. Ved helligdage og højtider kan der i forbindelse med travlhed forekomme forsinkelser på pakken.
Hvordan kan jeg følge min ordre?
Når vores team har pakket din ordre, får du tilsendt en besked med det track & trace nummer, hvor du kan spore din pakke.
OBS. Der kan godt gå et par timer, før du kan spore den, idet pakken lige skal nå at blive registreret hos transportøren.
Kan jeg nægte modtagelsen af min ordre, hvis jeg fortryder?
Nej. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Hvad koster fragten?
GLS (pakkeshop), 1-3 hverdage | 39 DKK, Fri fragt ved køb over 499 DKK
GLS (hjemmelevering), 1-3 hverdage | 59 DKK, Fri fragt ved køb over 999 DKK
Jeg har ved en fejl angivet de forkerteleveringsoplysninger, hvad skal jeg gøre?
Har du ved en fejl indtastet de forkerte oplysninger i din leveringsadresse, bedes du venligst tage kontakt til os hurtigt muligt på kundeservice@bylivi.dk. Det er som udgangspunkt dit eget ansvar at angive de korrekte leveringsoplysninger – men vi vil naturligvis gøre alt vi kan, for at få fejlen rettet.
Jeg har modtaget en forkert vare, hvad skal jeg gøre?
Det beklager vi først og fremmest! Har du modtaget en forkert vare, bedes du hurtigst rette henvendelse til os på kundeservice@bylivi.dk, så vi kan finde en løsning, herunder sende det rigtige produkt til dig eller refunderer dine penge hurtigst muligt.
FAQ: Retur, ombytning og reklamation
Hvornår får jeg refunderet mine penge?
Når vi har modtaget og kontrolleret din returpakke, vil pengene vil blive tilbageført på samme betalingskort, som varen/varerne er købt med. Bemærk venligst, at der kan gå op til 2 uger før din refundering krediteres. Skulle det ske, at din fortrydelsesret ikke kan imødekommes, kontakter vi dig via e-mail.
Der er fejl i en eller flere af mine produkter, hvad skal jeg gøre?
Det beklager vi først og fremmest! Hvis der er fejl i en eller flere af vores produkter, bedes du hurtigst rette henvendelse til os på kundeservice@bylivi.dk og oplyse dit ordrenr. samt beskrive fejlen. Vedlæg meget gerne et billede eller en video af fejlen.
Når vi har modtaget din mail, vil vi straks behandle sagen og finde en løsning. Hver enkelt sag behandles individuelt og løsningen, vil derfor afhænge af den konkrete situation. Du kan læse mere om reklamationsret, her.
Hvordan returnerer eller ombytter jeg min ordre?
Ønsker du at returnere eller ombytte din ordre, bedes du venligst følge vores guide, som står beskrevet på vores returside
FAQ: Andet
Hvordan kommer jeg i kontakt med By Livi?
Du kontakter os på mail: kundeservice@bylivi.dk – vi bestræber at besvare din henvendelse hurtigst muligt og senest 12 timer efter din henvendelse (også i weekender og helligedage).