Generelle oplysninger
By Livi ApS
Dronningensgade 49, 2
5000 Odense C
CVR nr.: 42985724
Tlf. + 81 95 22 38
E-mail: info@bylivi.dk


Priser
Hos By Livi ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.


Betaling
By Livi ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

Levering
By Livi sender alle ordre indgået inden kl. 15.30 samme dag, ordre afgivet herefter sendes den næstfølgende hverdag. Vores team sørger for at pakke og sende din produkter, så du har inden for 1-3 hverdage.

Vores leveringsmetoder er følgende:

  • GLS (pakkeshop), 1-3 hverdage | 39 DKK, Fri fragt ved køb over 499 DKK
  • GLS (hjemmelevering), 1-3 hverdage | 59 DKK, Fri fragt ved køb over 999 DKK 

OBS. Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland. 

 

Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

Der kan i sjældne tilfælde opstå forsinkelser i forbindelse med transportøren og så snart vi har overdraget produktet til leverandøren, er det desværre ude af vores hænder, hvorfor vi i mange tilfælde ikke kan gøre så meget. Men vi vil selvfølgelig gøre alt vi kan, for at finde ud af, hvad der er sket med din ordre. Ved helligdage og højtider kan der i forbindelse med travlhed forekomme forsinkelser på pakken.

OBS. Afhenter du ikke din pakke hos den valgte pakkeshop, og den returneres til os, vil du blive opkrævet et gebyr på 49 DKK fra din tilbagebetaling. 

 

Reklamationsret 

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Alt afhængig af den konkrete situation giver reklamationsretten dig retten til at få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller få pengene refunderet.v 

Bemærk at reklamationen ikke gælder fejl, slitage eller skader, som følge af forkert håndtering af produktet, som fx overlast, ringe vedligeholdelse eller misligholdelse. 

Når du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du hurtigst muligt og indenfor rimelig tid reklamere til os. By Livi ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Sådan gør du: 

  • Skriv en mail til info@bylivi.dk 
  • Skriv "reklamation" og oplys dit ordre nr. i emnefeltet 
  • Beskriv manglen/fejlen ved det modtagne produkt. Vedlæg venligst et billede eller en video af fejlen. 

Når vi har modtaget din mail, vil vi straks vurdere din sag og finde en løsning. Hver enkelt sag behandles individuelt og løsningen, vil derfor afhænge af den konkrete situation. 

 

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen


3 for 2 tilbud terms & conditions
*Almene vilkår og betingelser gælder også

Tilføj en kombination af 3 produkter til din kurv, og vi tilføjer automatisk en rabat til de samlede omkostninger, der er tilsvarende det billigste produkt. hvis du tilføjer 4 produkter, gælder rabatten for de billigste af de 4 produkter.

Medmindre det er tydeligt kommunikeret, kan rabatkoder ikke bruges ved et 3 for 2 køb. Hvis du returnere den gratis vare, udstedes ingen refusion.

Hvis du returnerer en af de andre varer, får du refundering af beløbet for det produkt, minus værdien af det gratis produkt på det tidspunkt, du købte det. Fx., hvis din kurv indeholder en vare til 965DKK 775DKK og 485DKK betaler du ikke for 485DKK produktet. Hvis du så returnere 775DKK produktet, vil din refusion være 775DKK, minus 485DKK for det gratis produkt, så den samlede refusion bliver 295DKK.


Retur- og fortrydelsesret

Hos By Livi har du altid 30 dages retur-og fortrydelsesret. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis fristen udløber på en helligdag, juleaften eller nytårsaften, så forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.  Meddelelsen skal gives pr. mail på info@bylivi.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Husk at angive ordrenummer (du finder det i din mail eller vedlagte faktura).

OBS. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Sådan returnerer du
Ønsker du at returnere din ordre, bedes du venligst følgende nedenstående guide: 

  1. Giv os besked om, at du ønsker at gøre brug af din retur- og fortrydelsesret på info@bylivi.dk
  2. Gå ind på vores returportal: https://return.shipmondo.com/bylivi og køb returlabel (du vil blive opkrævet 35 DKK for returfragten).
  3. Udskriv returlabel 
  4. Find et stykke papir/en lille seddel og skriv dit ordrenummer på (du finder dit ordrenummer i mailen, som du modtog ved køb).
  5. Pak dine returvarer ind i dens originale emballage og vedlæg sedlen med ordrenummer. Luk/tape pakken til. 
  6. Sæt returlabel på pakken og aflever den ved nærmeste GLS pakkeshop (husk kvittering) 
Såfremt du ikke ønsker at benytte dig af vores returportal, bedes du venligst sørge for at købe egen returlabel. Du skal dog fortsat give os besked på info@bylivi.dk. Varen skal sendes til:


By Livi ApS Co. Muramura ApS
Ryhavevej 50A
8210 Århus V

 

Når vi har modtaget din returpakke, vil vi behandle den hurtigst muligt og du vil modtage en mail herom. Behandlingstiden på returpakker er op til 2 uger. Pengene vil blive tilbageført på samme betalingskort, som varen/varerne er købt med. Skulle det ske, at din returnering ikke kan imødekommes, kontakter vi dig via e-mail. 

 

Ansvarlig returnering 

Ved returnering eller ombytning er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og er i samme stand som da du modtog den. Du bærer ansvaret for at varen returneres til os samme tilstand, som da du modtog den.

Husk at få en kvittering for indlevering af pakken. Så snart vi har modtaget din returpakke, vil vores kundeservice straks behandle den. 

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 

Ombytning til andet produkt
Hvis du ønsker at ombytte til et andet produkt, giver vi fri fragt på den nye bestilling. Det eneste du skal gøre, er, at købe returfragten (kan købes her) og lave en ny ordre. For at opnå fri fragt på den nye ordre, skal du kontakte os på info@bylivi.dk og oplyse dit første ordrenummer. Herefter vil du modtage en rabatkode (gælder kun en gang) svarende til fragtomkostningen. 

 OBS: Fri fragt gælder kun på levering til pakkeshops.


Persondatapolitik 
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for By Livi ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.


Klagemuligheder 
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@bylivi.dk