Retur, ombytning & reklamation
Generelt
Hos By Livi har du altid 30 dages retur-og fortrydelsesret. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis fristen udløber på en helligdag, juleaften eller nytårsaften, så forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.
Du har mulighed for at anmode om et via vores returportal:
Tryk her for at gå til vores: Returportal
Sådan returnerer du
Følg venligst nedenstående guide, hvis du ønsker at returnere eller ombytte din ordre:
-
Udfyld dine informationer i vores Returportal
-
Som standard modtager du en QR-kode, som du skal vise i nærmeste GLS pakkeshop for at sende pakken. Hvis du ønsker et print-selv returlabel, skal du tilføje dette i kommentarfeltet i returportalen.
-
Pak alle varer, som skal retur, forsvarligt og i original emballage.
-
Aflever pakken i nærmeste GLS pakkeshop.
Bemærk venligst, at der kun tilbydes gratis returlabel på ombytninger. Ved fortrydelse af køb står du som køber selv for returfragten, som er 35 DKK og beløbet vil blive fratrukket refunderingsbeløbet.
Såfremt du ikke ønsker at benytte dig af vores returportal, bedes du venligst sørge for at købe egen returlabel. Du skal dog fortsat give os besked på kundeservice@bylivi.dk. Varen skal sendes til:
By Livi ApS Co. Muramura ApS
Ryhavevej 50A
8210 Århus V
Tilbagebetaling og behandlingstid
Når vi har modtaget din returpakke, vil vi behandle den hurtigst muligt og du vil modtage en mail herom. Behandlingstiden på returpakker er op til 2 uger. Pengene vil blive tilbageført på samme betalingskort, som varen/varerne er købt med. Skulle det ske, at din returnering ikke kan imødekommes, kontakter vi dig via e-mail.
3 for 2 tilbud terms & conditions
*Almene vilkår og betingelser gælder også
Tilføj en kombination af 3 produkter til din kurv, og vi tilføjer automatisk en rabat til de samlede omkostninger, der er tilsvarende det billigste produkt. hvis du tilføjer 4 produkter, gælder rabatten for de billigste af de 4 produkter.
Medmindre det er tydeligt kommunikeret, kan rabatkoder ikke bruges ved et 3 for 2 køb. Hvis du returnere den gratis vare, udstedes ingen refusion.
Hvis du returnerer en af de andre varer, får du refundering af beløbet for det produkt, minus værdien af det gratis produkt på det tidspunkt, du købte det. Fx., hvis din kurv indeholder en vare til 965DKK 775DKK og 485DKK betaler du ikke for 485DKK produktet. Hvis du så returnere 775DKK produktet, vil din refusion være 775DKK, minus 485DKK for det gratis produkt, så den samlede refusion bliver 295DKK.
Ansvarlig returnering
Ved returnering eller ombytning er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og er i samme stand som da du modtog den. Du bærer ansvaret for at varen returneres til os samme tilstand, som da du modtog den.
Husk at få en kvittering for indlevering af pakken. Så snart vi har modtaget din returpakke, vil vores kundeservice straks behandle den.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Reklamation
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Alt afhængig af den konkrete situation giver reklamationsretten dig retten til at få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller få pengene refunderet.v
Bemærk at reklamationen ikke gælder fejl, slitage eller skader, som følge af forkert håndtering af produktet, som fx overlast, ringe vedligeholdelse eller misligholdelse.
Når du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du hurtigst muligt og indenfor rimelig tid reklamere til os. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Sådan gør du:
- Skriv en mail til kundeservice@bylivi.dk
- Skriv "reklamation" og oplys dit ordre nr. i emnefeltet
- Beskriv manglen/fejlen ved det modtagne produkt. Vedlæg venligst et billede eller en video af fejlen.
Når vi har modtaget din mail, vil vi straks vurdere din sag og finde en løsning. Hvert enkelt sag behandles individuelt og løsningen, vil derfor afhænge af den konkrete situation.